♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Tuesday, March 31, 2015

Shopping barang baby

Assalamualaikum. Hi.

2 bulan sebelum due date baby deliver. aku dah ajak suami pi beli barang baby. sebab next month turn beli barang aku pulak. huahuahua. lepas aku buat survey dan perbandingan harga jenama sama kat beberapa tempat. so, endingnye banyak beli kat Manjaku Baby Mall ni. tapi ade je beli kat tempat lain jugak bile berkenan.

aku ni jenis rambang mata pastu susah buat keputusan bile dah banyak sangat berkenan. jadi. suami aku sangat sangat sangat membantu. walaupun die selalu je cakap "abang tak tau la. abang tak reti bende2 camni" tiap kali aku tanya "mane better? this one or this one?". tapi last2 bile aku amek yang aku berkenan. die yang akan cakap

"yang ni elok ke?" "kenapa tak amik yang ni?" "ambik yang ni jela" dan "bla bla bla bla"

die yang akan over bagi suggestion. kalau suggestion die takleh pakai. aku reject. haha.

pampers. changing mat. kelambu.

napkin dan plastiknye. baby wipes. nappy liner. spray. pencuci botol.

set grooming - baby lotion, baby oil, baby head to toe wash, baby powder, minyak telon, cotton buds ade 2 jenis, ketip kuku dan gunting kecik.

botol susu. cotton balls. berus basuh botol.

stokin. nanti nak tambah lagi. 

mittens & booties. face towel. topi.

tuala mandi beli satu je. 

 beli besen ni sebab ade itik tu. padahal nanti kene cabut jugak sticker tu. takpe. nanti cari menan itik yang bunyi2 tu.

baju size newborn. ade baju lain tapi tak kose nak amek gambo. cukup la ni ade lengan panjang, lengan pendek, suar panjang, suar pendek, romper dan singlet.

beli tilam baby ni sebab ade gambo lembu. ye! aku suke lembu camtu. pastu baru perasan yang baby akan lahir taun kambing. kalau ikut kalendar cina la.jadi bertuah la awak baby. 

lepas penat shopping. pegi cari kusi urut sebab ade orang sakit tulang tetibe bile kene kua duit. haha. pastu taknak layan orang ajak selfie.

notakakiku: ok itu je barang yang aku shopping. kalau ade lain pun kendian buat topup mane tak cukup. yeke tak cukup?? 

No comments:

Post a Comment