♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Sunday, July 17, 2011

Sukaneka untuk mak bapak

hari ni aku kene bangun awal2 pagi sebab nak kene teman adek aku pi sukan sekolah die. alaaa. sukan budak tadika je. aku ikut pun sebab kene jadi fotografer. sekali lagi khidmat aku diperlukan. hadoi. malas. 

name program ni Program Mesra Keluarga. so, memang semua yang join game ni family lah. anak2 tabika ni jadi penyorak dan periuh rendah serta penghuru hara. sukan ni menggabungkan semua sekolah tabika perpaduan daerah kluang. ade 6 sekolah semua sekali. adek aku sekolah Tabika Perpaduan Kampung Melayu 1.

pagi2 lagi kuya ni dah protes. menyampah aku. 'angin' semacam. naseb baek mood aku okey. kalau tak memang aku malas nak layan. haha.

 cuaca yang sangat mendamaikan. redup je. 


ni sukan untuk mak2 je. keretapi dadu. kalau baling dadu dapat genap, maju kedepan. tang ni semua langkah beso2. memang lawak sebab diorang bersungguh2 nak langkah. huduh rupe. haha. pastu kalau dapat no ganjil pulak. kene undur. time ni gerak sebesar ibu jari kaki je. maklum lah. kene mengundur kan. haha.

 ape ni? haha :P

yang ni pulak game lompat kanggaro. untuk para bapak2. memang lawak tengok diorang kepit bola pastu lompat2. ade sorang budak tu sungguh2 die gelakkan bapak die. giler kejam. dan paling kejam bile bola ni kemek teruk. kesian siot bola ni. haha. kaki bapak2 ni banyak muscle sangat.
ratu genyek. :p

 penat dating kat padang. 
minum air sesame pulak. :)
ni game intan di dahi. mane intannye pun aku tak tahu. yang aku nampak sebiji bola melekat kat kepale diorang. okeyh! ni pun lawak sebab memang lawak. terserlah kasih sayang. tapi ibu aku tak dapat join sebab ayah aku tak ikut. die sebok kire bape biji batu kat tembok china sane. 

 bang! lemas bini tu bang oi.
'intan' punye pasal. haha. naseb baek team ni hijau ni menang.
ni acara makan pisang paling cepat. naseb baek budak2 je boleh masuk. kalau tak aku dah pulun grand prize ni. haha. >.<

 budak ni ngidam nak mengandung. :)

aku lupe name game ni. tapi kene bawak bola atas kepale. adek aku join sebab melibatkan budak2 tabika kan. budak tabika baju hijau je budak2 nye kicik2. yang laen semua beso2 gajah. kiut2 je budak2 baju hijau ni. * sokong team adek aku * haha

 bile kamera bertukar tangan. 
adek aku pandai jugak amek gambo ni.
kat bawah ni semua hasil tangan adek aku snap.

bile tengok balek. smart jugak semua gambo2 yang kuya amek ni. stylo ah. ade bakat adek aku sorang ni. menurun dari kakak lah ni. haha. tetibe. :)

motif??

pastu ade majlis potong2 kek. ade 5 biji kek. paling lawo kek tengah tu la. dan paling tak blah bile ibu aku dengan kawan die orang dewasa yang duk depan kek. yang laen sume kanak2. haha. terlebih eksaited 2 orang ibu ni. :)

dan! sekolah adek aku menang johan keseluruhan. semua adiah johan diorang pulun. yeah! hidup hijau. pheeewit! :)

kekasih pun menang adiah sesame. :]

ceteke. ape kat dalam sampul ni.
clue: bende beso. :P
sekali lagi. hasil tangan kuya jugak gambo ni. nice!!
lepas abes sume acara bebel2, pass2 adiah. kitorang pun diberi makan. bagus jugak idea sekolah ni bile suruh bawak dulang dengan cawan masing2. so, makan takdelah sepah2 kalau pakai pinggan plastik tu. lagi satu, kitorang boleh makan sesame dalam 1 dulang. boleh maen suap2. meooow. :)

2 comments:

  1. wahh..meriahnyaaa..sy tgh mencari idea utk game nk buat ms family day..intan di dahi tu nmpk menarik..

    ReplyDelete