♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Sunday, April 3, 2011

Jadi fotografer menyebabkan aku kempunan nak jadi model balek

Bukan model gah2 mane pun.. cukup la kirenye tiap2 kali ade kamera.. gambo aku mesti masuk.. sebab aku ni berpenyakit pantang pegang kamera dan pantang nampak kamera.. tapi semalam adalah hari untuk aku jadi fotografer sahaja.. blur -.-"


Pagi semalam aku dengan tak sengajanya telah dilibatkan oleh ibu ku untuk ikut same pergi lawatan.. bukan lawatan yang gah2.. lawatan kanak-kanak sekolah kot.. tadika perpaduan pulak tu.. mak aih.. semua gara2 adek aku la.. oleh sebab aku je pegang kamera, jadi aku lah yang kene tangkap gambo je..


Kitorang bertolak dalam pukul 7 pagi.. naek bas PLKN yang baru tu.. seronok seyh! bas mahal.. kalau bas sekolah.. mau aku meraung nanti.. ;p


Jumlah yang pi tu aku tak tau pulak.. yela, budak tadika sorang.. tetibe campur pulak mak ayah pastu adek badek.. aku je dah 5 orang.. lawatan kanak2 kan.. biaselah. kene ade pengawasan konon-kononnye.. :]


Mule2 lawatan pi muzium nenas dekat pontian, johor.. ok! yang ni aku tak berkenan sebab.. kanak2 tadika kot.. ape yang diorang nak tahu sangat kalau pi muzium ni.. kalau orang macam aku ok la kot.. tahu sejarah2 nenas kononnye.. budak tadika ni.. ape diorang tahu nak jalan2 je.. dah muzium tu jadi taman permainan diorang pulak.. abes tunggang-langgang.. so lawatan dekat sini aku tak berkenan lah..


kami guna 8 kerusi kat belakang. :]
the kindergarten girl!

Abes je lawatan dekat tempat yang bersejarah sungguh ni -.-".. kitorang gerak pi jb pulak.. nak pi zoo jb je.. aduh! lemau tol aku.. tapi yang ni kire ok la sebab budak2 ni suke tempat2 macam ni.. ape yang syok sangat tu.. hanya budak2 ni je yang tahu.. kalau aku zaman kanak2 dulu.. musti la aku suke pi zoo sebab dapat jalan2 plus abeskan duet parents beli itu ini.. ;p.. tapi sekarang ni.. kalau pi zoo.. aku rase macam baru lepas berenang je.. berpeluh2.. rimas weyh! +_+
wolfverin zaman dolu2 kala.. ;p
singa malaysia.. kurus bebeno!

Lepas puas mensakaikan diri dekat zoo tu. kitorang rehat untuk solat zohor sebab after that kitorang nak pi taman oked. tapi aku tak ikut pun pi taman oked tu.. aku melencong tempat laen dengan adek aku.. kalau pi taman bunga tu.. maunye diorang ni cabut bunga2 tu kang.. ade adegan perang2 pulak nanti.. kejap je dekat taman bunga ni.. dan oleh sebab aku sungguh2 penat maka aku ajak adek2 aku ni naek bas awal.. boleh rehat sikit..


Abes semua lawatan tu.. kitorang pun bertolak balek la kan.. dalam bas masing2 bantai tido puas2.. dari budak2 sampai ke mak budak.. siyes penat giler.. aku tido sampai tudung senget benget.. ok! yang ni memang siyes aku penat.. tapi overall seronok la sebab aku tengok adek2 aku seronok.. sekian~
HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment