♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Sunday, February 3, 2013

Happy Big Girl Day

khas untuk adek aku yang baru mencecah umur 18 tahun. okay! ko bukan budak bawah umur lagi. pasni meh ikut aku pesta sane sini. haha. actually besday adek aku ni 2 Februari 1995. pembuka besday dalam family. kire orang pertama la yang sambut. boring. haha. entry ni aku buat memang khas untuk ko NURUL HAZIQAH BINTI MD NASRUDDIN.

dilahirkan pada jam 1.46 pagi dengan berat 3.8 kg di alor star, kedah. ko ni kire anak bongsu la dulu sebab plan asal ibu ayah nak kite ade 4 beradek je. sebab tu ko di panggil adek walaupun sedar lah ko tu sekarang dah jadi kakak pada 5 orang adek lagi ni haaaa.











dulu ko gemuk. muke macam pear. memang kiut lah ko mase tu. sumorang pun geram. rase nak tendang je. okay! tipu. rase nak gomol-gomol ko sampai ko lemas kejap. kire ko ni jadi rebutan gitu. seronok kan. :)

kan aku dah kata ko gemuk. nampak tak bukti tu. ni mase kite kat kedah lagi. tempat kelahiran ko.

pastu dah beso sikit pun macam tu jugak gemuknya. muke ko tetap booolat bentuk buah pear. pipi ko yang mahal sebenarnya. hehe. eh! kalau ko ingat beskal ni lah penyebab ko berani melawan cakap arwah atok dulu. siyes lawak budak macam ko buleh cakap gitu. tapi last-last beskal ni kene campak jauh-jauh sebab arwah marah sangat. kesian. 

eh! ni besday aku. sebab tu aku sungguh-sungguh tiup tu. haha. tapi ko kene tau. aku ni kakak yang penyayang taw! *angkat kening*






haaaa! yang ni baru betul besday ko. nampak aku buat muke toya(takde perasaan) kat sebelah ko. malas nak amek port dalam istilah laen. merajuk. haha. mase ni tak ingat ko umo bape. kite sambut kat uma nenek. ko boleh bangga sebab ko comel time ni!

kan dah bagitau aku ni kakak penyayang. nampak aku pegang erat ko tu. sayang tak mau lepas. eh! ade lagi gambo.








nampak aku cium ko dengan gigi ngongak aku tu. sayang taw aku kat adek-adek aku ni. siap berbaju kebaya hijau lagi tu. abang ko dah buat muke mengantok. yang sorang lagi minum susu je tahu.

ahaaa! buai ni. aku sanggup pangku ko taw nak bagi kite sesame dapat naek buai. mase tu ko berat ko tau tak. tengok lemak ko nak dibandingkan dengan aku yang gepeng mase ni. adek punye pasal. no hal lah! :)

tahun ni punye kek besday untuk ko. ditempah khas ni. haha. 

nanipah the happiest girl. huhu.
















arini kami (ayah, aku, nani, kuyam, abid, amat) dah plan nak pi melawat ko kejap. yela nak sambut besday ko. ibu tak dapat ikut sebab ade kelas kat batu pahat. ni first time kan sambut mase ko takde kat uma. maklum la budak plkn kan. so, hujan sangat lebat tapi kami redah jugak. naek kete kan. ape nak kesah. hehe. 

lepas beli kek ko, kami singgah sini pulak beli makanan petang. hehe. :)















 
 tadaaaaaaaaa! :D


besday girl yang dah legam! hukhuk. 















memaseng muke tak sehat. :)

lepas makan dan chit chat kami balek la sebab dah lewat jugak mase sampai. at least ko mesti terharu kan kami datang. hehe. eyyy. siap dapat duet belanja masyuuuk dari abang ko si den canopy tu kan. sile la berjimat ye. 

banyak kenangan kite membesar bersama ni. dari kecik baek pastu ade mase kite gaduh manja-manja dan kadang tu sampai ke tahap gaduh beso sampai kalau buleh taknak tengok muke memaseng. maki hamun sepak terajang dah jadi makanan biase kite bile gaduh. tapi last-last kite baek macam takde mende happen. :')

kite share a lot jugak. biase la ko adek pompuan pertama kot. kire akak ni ade geng la kalau tak kawan dengan 2 orang makhluk tu je. huhu. bile ade adek pompuan excited jugak la. buleh share banyak mende. kalau dah name pompuan tak lari dari gosip kan. hehe. haaa! ko ni pun kaki ketuk jugak. suke beno mintak belanja taw. aku tengah sengkek pun aku belanja sebab kadang-kadang aku tak sampai hati tak tunaikan permintaan adek-adek aku ni. but now ko dah keje. rasekan sesah nak cari duet. tapi jangan lupe hulur-hulur. hehe. :)

beb, kalau aku mara ko tu sebab aku sayang ko taw. ko kan adek aku. aku lebih dulu rase life ni macam mane. chewaaaaah. haha. so, kalau kene tegur tu biaselah kan. kite saling menasihati lah ea. ko tu ubah sikit perangai degil keras kepala ko tu. baran tu pun buleh simpan jugak. hihi. 

aku malas dah nak bebel banyak. ucapan khas aku : moga ko panjang umur, murah rezeki, sentiasa dibawah rahmatNya, jangan tinggal solat, jadi anak solehah, kawen cepat tapi tunggu aku jangan nak langkah bendul, dapat suami soleh, berjaya dunia akhirat, tercapai impian ko nak jadi seorang doktor. AMIN. :')

notakakiku : walau apepun yang akan berlaku. ko kene ingat yang AKU SAYANG KO FOREVER! ingat! okay sekian dari kakakmu yang ayu comel jelitawan ni. XOXO :)

No comments:

Post a Comment