♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Tuesday, January 15, 2013

Ibu dan ayah

pagi ni aku realize lagi kehebatan parents aku. memang selama ni aku perasan tapi amek tak endah je. oleh sebab sekarang cuti sem dan aku pun memang tercongok kat uma. so, aku nampak lagi terang-terang la kan amazingnye mereka ni. terang la jugak sebab sume lampu pun on pagi ni. miahaha *merepek*

aku cukup kagum dengan ibu bile bangun pagi pagi pagi pagi pagi lagi untuk siapkan bekpes dan kemas sume. pastu kejut kami sume suruh solat subuh dan suruh adek-adek bersiap nak ke sekolah. she is sweet bile akan kejut kami banyak kali. kejut lagi dan lagi dan lagi. sampai die sendiri kelam kabut sebab kami liat bangun pagi. so, ibu pulak dah rushing nak ke sekolah yang agak jauh bile dah kene berada dalam jammed. die akan make sure kami dah bangun baru die senang hati nak p sekolah. kalau tak sesape yang beso tu akan jadi mangsa make sure adek-adek dah bangun. untuk masa sekarang ni aku la mangsa.

and ayah pulak amazing die bile bangun pagi pagi pagi jugak untuk jalan kaki pi surau berdekatan. pastu die akan balek around 6.30 pagi untuk siapkan bebudak kecik 3 orang ni. tapi time tu bebudak ni pun dah bizi mensiapkan diri diorang sebab tau ayah akan balek sat lagi. amazingnye ayah kat sini bile die dah mampu hafal jadual bebudak ni. arini nak bawak buku ape sume. die yang kemaskan buku diorang. make sure buku betul. pastu around 6.45 pagi dengan berbaju melayu berkaen pelikat berkopiah. ayah akan anto nani pi uma cekgu die sebab nani tumpang cekgu pi sekolah. then balek kene anto si ama pulak kat sekolah. pastu balek tu kene anto kuya dengan abid pi sekolah. then die balek bersiap nak ke opis dan anto si mamat ni pi sekolah pulak. nanti kul 9 pagi die akan amek kuya balek sekola agama pastu anto ke uma then pi opis semula. nanti tengahari die amek mamat pulak pastu kul 12.30 kene anto kuya dan amek abid. then terus pi opis semula. petang kang kul 6.30 amek kuya balek sekola. jarak opis dengan uma dalam 15 minit. penatnye nak ulang alik. tapi he is strong enough bile mampu buat sume ni. buat mase ni mane-mane yang aku buleh tolong aku tolong. sebab aku dah kene book dengan kuya suruh anto amek die kat sekolah tu.

agak berkarangan yang panjang jugak lah. tapi ini tak cukup nak gambarkan kagumnye aku kat parents aku ni. sebab belum cite kehebatan mereka di mata kami mase aku kekecik dulu. cukup la buat mase ni.

one and only inspiration to me!
Tuan Haji Md Nasruddin Ngah + Puan Hajjah Rokiah Ayop

notakakiku: berharap mereka bace blog ni one day. hehe. love both of u! :) *heart*

No comments:

Post a Comment