♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Friday, August 21, 2015

Bengkung ketika pantang

Assalamualaikum. Hi.

ni nak cerita sikit pasal bengkung aku pakai mase dalam pantang 44 hari tu. aku beli 2 jenis bengkung. satu tradisional satu lagi moden punye. saje mengada kan.

aku beli yang ni untuk pesen tradisional. leesa formula. lepas survey itu ini. aku pun decided nak pakai yang ini. tu pun last minute decision.

gambar sumber google

gambo ni menipu. mane bole pakai gitu. mase pantang bawah tu kene grip. ketat abis. tu jalan pun macam "bile aku nak sampai ni". memang slow jalan sebab ikatan bawah ketat. niatnya yang jenis ni aku nak pakai mase siang dalam pantang. sebab kene pakai param ke pilis ek yang sapu kat badan tu? ahh. lupe la. tapi antara salah satu la. bile dah sapu tu. badan akan rase rimas sebab fungsinya nak bagi badan ko panas berpeluh. jadi bagi cepat la perpeluhan berlaku. abis lencun aku setiap hari. kesian diri sendiri. 

aku recommend jugak la bengkung ni sebab kite bole pakai sendiri tanpa bantuan orang lain walaupun tali sebelah je. masuk je zig zag pastu ko tarik sikit2. tapi kekurangannya adalah tak sesuai dengan aku sebab terlalu panjang dan beso. aku dah grip sampai abis bahagian atas tinggal nak pintal ikat je. masih ade ruang longgar. jadi tak selesa. tapi bawah dengan perut memang grip. but aku recommend untuk korang pakai. kain pun selesa je takde la keras panas sangat pakai. 

ni pulak aku beli yang moden punye. Vasia. minta maaf la. yang ni aku kurang recommend la untuk pakai. dari sudut pengalaman aku pakai. tak selesa sebab gatal bile berpeluh. nak kene beli lain since pakai ni tak selesa. yang ni aku niat nak pakai waktu malam. kadang pakai siang jugak mase basuh bengkung leesa tu.

ok itu je nak review pasal bengkung aku mase berpantang aritu. mase pantang tu bukan takat bengkung je. kene rajin makan jamu jugak. tapi aku jenis ngelat. makan skip2 jamu. haha. tak suke la mende pahit payau lalu tekak. brain freeze. huhu.

notakakiku: rindu makanan dalam pantang. siakap stim ibu. omnomnomnom.

No comments:

Post a Comment