♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Wednesday, September 7, 2011

Ya marhaban. ini marhaban paling bahagia. muahahahaha. *gelak bahagia*

malam semalam uma aku punye turn marhaban. uma aku no 2 dari 12 uma yang sepatutnye. tapi tetibe owner 2 biji uma lagi takde pulak. so, tinggal la 10 uma je dapat pi.

taun ni aku terasa bahagia sebab dapat join balek marhaban ni. kalau sebelum2 ni aku kat kampus. konon2 sebok belajo. dah la marhaban ni susah nak ade. aku tak nak lepaskan peluang ni. seronok marhaban2 ni. aku tak kesah duet raye. yang aku nak keseronokan berkonvoi jalan kaki reramai dari 1 uma ke 1 uma. meriah!!

menu uma aku : lempeng, ubi rebus, sambal tumis, air teh. :)
*sedikit kueh raye*
 
 
3 manusia paling superduper aktif. -.-"

ye! baju aku je lari tema. memang sengaja. hehe. 
 
memasing bejet kesayangan ibu lettew. 

 
 
kaum adam dah datang. ramai la pulak. sampai kat luar2 diorang selawat.
yang arrow kuning tu adalah tukang bagi duet raye 
PLUS tukang sambut tetamu. -.-"
kite serbu!!!! walaupun hanya berasaskan masakan kampung semata2. tetap abes. paling tak blah bile ade sorang pakcik tu boleh cakap kuat2. " lempeng dah abes " dengan gaya iklan 'santan dah habis'. ;p

 
 
ha! makan. makan. toksah memalu. tambah. kasi licin. 
bawak pinggan dengan cawan tu balek. :P
bajet macam seorang yang penyayang la dengan koceng2 ni. 
kalau orang takde. mau kucing2 ni kene buli.

berjalan kaki untuk ke rumah yang seterusnye. yang terang kat belakang tu uma aku. kawasan uma aku ni banyak beno turun naek bukit. tapi yang peliknye. nak pi uma orang sume naek bukit. aishh. nak balek baru ade peluang turun bukit.

dah kitorang tengah seronok marhaban. tetibe blackout pulak certain2 tempat. tapi kitorang tetap pi jugak uma jiran sebab diorang dengan penuh pasti mesti dah siapkan makanan dengan minuman. kesian kalau tak pi. membazir.

kami di balik cahaya lilin. seram pulak aku tengok gambo ni. memule tahan lagi duk dalam uma nak selawat. tapi lelame aku terase belengas. ade bau2 pelik pulak. peluh diorang ni pelik2 je baunye! last2 aku duk luar. at least aku dapat bernafas dengan tenang walaupun pada malam itu angin tak mau bertiup pun.

 
makan dalam gelap. memang mencabar. haha. pulak kalau bawak budak2 kicik yang superduper aktif. kejap2 hilang. dah aku jugak kene cari. bile mase aku nak makannye?? 

gune lampu kete untuk terangkan sikit tempat tu. 
memang stylo. sume uma yang blackout buat camni. hehe.
 
budak 2 orang ni. kejap2 hilang. 

 
mase untuk balek. memang penat sebab umanye dah jadi jauh. huhu. dekat atas tu group gossip2 je lebih. yang kicik2 ni sebok maen lari2. mentang2 jalan kosong. tengok si kicik arrow kuning tu. excited sangat. semput kitorang nak kejo. 

 
 tengah2 jalan pun masih bahagia nak bergurau senda.

ape yang membuatkan aku lagi bahagia bile berat aku turun 2 kg bile balek uma. haha. berbaloi aku pi marhaban ni. penat jalan + peluh2 hasil dekat uma orang takde letrik + angin takmo bertiup. dan PALING bahagia bile pi reramai camni. siyes seronok. and most important bile dapat selawat beramai2. :)
owh! yes. SELAMAT HARI JADI MAMAT. 
7 sept. :)

No comments:

Post a Comment