♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Monday, February 9, 2015

Mall untuk baby

Assalamualaikum. Hi.

aku dah start persediaan awal beli barang baby. nanti bulan 4 dah kene gst. sume barang even yang mampu beli pun jadi tak berapa nak mampu sebab kene 6% gst tu. so, aku dengan suami decide nak pi Manjaku Baby Mall kat melaka ni. rasenye warga melaka sume tau tempat ni. dari tepi jalan dah boleh nampak kebesaran mall ni.

kalau yang bukan dari melaka. korang waze jela name tempat ni. landmark dekat dengan jusco dan tesco bandaraya melaka. tempat ni jadi pilihan lepas aku buat survey perbandingan harga jenama yang sama di banyak tempat berbeza termasuk dengan faktor sale. hehe.

sebelum pegi. malam tu dah siap senarai barang nak beli. pakej dengan estimate harga sekali. suami yang suruh. pastu total kan sendiri. mane barang bole KIV beli lepas bersalin. kite KIV. jangan membazir. suami kata lagi. dan banyak rupenye yang dalam senarai tu aku KIV sebab tengok pada keperluan.

mase sampai ni dah teruja abes. wallaaaa. gumbiranya dalam hati. sengih merenyih. suami kat sebelah jeling sambil berkata

"dah kenape gemok?". +___+

tempat ni 2 tingkat. kat bawah ni banyak barang keperluan baby macam baju, botol susu, pampers, susu dan lain2. minta maaf sangat sebab tak sempat amek sume gambo dalam ni. maklum la mase tengah shopping pilih2 barang dengan mata dah rambang giler. henpon takleh pegang. yang bole pegang buku kecik senarai tu dan pensil je.

"henpon tu letak la dalam beg."

pastu terus la pegi kat barang yang ade dalam list. lepas dah amik. masuk dalam troli. suami akan jadi alarm seperti

"tick! jangan lupe"
"takde dalam senarai. jalan."
"kain die elok ke?",

dan banyak lagi. sebab aku rambang mata. takleh tahan tengok pegang sane sini.

ni slot feeding. memang banyak sangat jenama yang famos amos ade kat sini macam nuk, pigeon, autumz, avent, tomme tipple. pandai2 la ko wahai ibu2 kawal diri. mohon bimbingan para ayah2 ye supaya mengawal isteri.

banyak jenama kat sini. kire macam pengumpulan jenama dalam satu tempat la. ade anakku, pigeon, fiffy, pureen, disney, tollyjoy dan banyak lagi. tak mampu nak ingat. pastu sume jenis barang ade. jangan risau. cume ko kene pandai pusing sane sini patah balik pegi depan belakang la. haha.

pampers pun banyak dan aku rase worth it la beli kat sini. ade drypers, petpet, mamypoko dan sebagainya.

abes trip kat bawah. moh naik atas pulak. ni slot beeding. sume bantal, tilam, comforter baby ade kat sini. rambang mata jiwa dan raga. sume pun menarik. kat atas takde mende nak beli pun. saje jalan cuci mata dulu.

stroller memang banyak sangat sampai ko lalu row ni. ade yang berkenan. lalu sebelah pulak. eh berkenan lagi. pastu sebelah sane. berkenan lagi. pastu ko nanges dalam hati sebab kenapa mata rambang sangat. stroller dengan walker memang banyak sangat. jangan risau.

ade slot buku, mainan, baby cot. memang luas kalau ko nak buat lawatan sambil membelek itu ini.

ini je gambo yang sempat aku amek sebab mase shopping aritu. takde mase pegang henpon. ni pun datang kali kedua untuk tengok tilam tapi dapat amek sikit je gambo memandangkan mase ni aku tak sihat. sakit pale kronik menyerang. pastu aku ajak suami balik. tak larat dah.

aku sarankan bakal ibu dan juga ibu datang la sini buat survey2 barang. mane la tau terbeli. mungkin dengan tak sengajanya. hehe.  tak rugi datang weyh. korang yang nak bagi hadiah untuk sesapa yang ade anak kicik tu pun bole singgah sini. duduk la bape lame pun dalam ni. takde sape mara. tapi time dorang nak tutup kedai. korang boleh blah la.

aku masuk sini kul 3 petang. kua kul 5.30 petang. tu pun masih berat hati nak kua. haha. tapi sume barang masih dalam bajet yang dah diestimate malam tu. hehe. sume dah tick.

notakakiku: baru baik demam. baby dah aktif gerak balik. kalau tak. sikit2 je gerak. rindu kene siku kene tendang.

No comments:

Post a Comment