♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Thursday, January 5, 2017

Raya 2016

Assalamualaikum. Hi.

okay basi pun basi la cerita raya ni. pedulik. aku nak tulis jugak.

tahun ni tahun semua adik beradik balik umah family. #teamrayajohor. hehe. jadi sehari sebelum raya aku balik kluang terus. seronok sebab tahun ni meriah ramai ahli keluarga dalam family. pagi raya tu yang tak pergi sembahyang raya duduk umah bersiap ape yang patut sementara tunggu yang pergi sembahyang raya balik. aku paling penting makan dulu sebelum bersiap. kang kreuk kreuk perut oii.

tahun ni tema family warna coklat. aku sampai ade anak pun masih suke ikut tema family. kamera ni. peloles muke aku. ishhh

sementara tunggu ayah setup kamera untuk amik gambo family. kite selfie reramai.

yang ni niece aku. puteri nur adriana. aku panggil dian. tapi nenek die yang ni panggil die dedet. apekobondola nenek oii.

kakak sofia dengan adik dian.

family #teamrayajohor. 

yang ni team bujang belum kawin. hehe. mase yang bongsu kawin mesti aku mesti dah tua kedut2. haha. sedih.

ini abang aku. anak sulung. family baru die. anak die si dian tu je. yang dua lagi tu dapat segera. hehe. tapi tetap family kami. isteri die muda banyak dengan aku. awkward nak panggil kakak. haha. jadi panggil name je. sori fida.

yang ni anak kedua. aku la tu. hahaha. family kecik aku. tahun depan aku nak besarkan lagi. muehehehe. mase ni kakak sofia moody sebab kene paksa bergambo. ko tengok. pegang tasbih tu.

ini adik aku. anak ketiga. yang pertama kawin. langkah bendul. nasib baik laki. kalau perempuan. aku mintak banglo fully furnished satu. satu jeeee. mehehehe. anak dah dua. dulu kurus. sekarang serupa beruang. si bella tu pun serupa teddy bear.

selesai gambo family. mase untuk bermaaf-maafan sambil kutip duit raya. berderet oiii beratur. adik beradik tambah dengan anak buah lagi. tuan haji dengan puan hajjah kemain sengih nak hulur duit. ewaaah

kaki bodek nombor satu memang tugas die jaga tuan haji dengan harapan dapat lah extra duit raya. kuikuikui

dah sudah sesi bagi duit raya. terus bergerak balik kampung belah ayah. dekat kampung tengah je pun. area kluang jugak. kahkah. dekat sangat. sampai sane. terus kene bersalam dengan nenek atuk dan semua makcik pakcik. dapat duit raya baru pergi dapur. makan. haiiih. makan. kegemaran aku sekarang ni. asal sebut makan. aku on. segar mata. berbunga hati. mihmihmih.

yang ni keluarga belah ayah. dari atuk nenek makcik pakcik sepupu dan anak sepupu. ramai weh. tak cukup skrin kamera. nak amik gambo formal bukan senang sebab anak kecil sume taknak duduk diam. huhu.

tak faham kenape pegang sampin suami aku camtu. HAHAHA.

lepas dah selesai dengan keluarga belah ayah tu. terus kami sekeluarga balik kampung jauh sikit. kat batu pahat. kampung belah ibu pulak. sampai kampung. lapar. terus ngap kuih raya dulu sebab ade tetamu tengah makan kat dapur. tetamu balik. desuuuup pergi dapur. makan laksa raya. nak merasa sikit. yumyum.

ini design baju raya kakak sofia. aku beli kain pastu hantar dekat kakak ipar adik aku. die tolong jahit dengan baju2 raya aku jugaaaaa. hehe. kain terbelah depan tu. senang die nak lari nanti. haha.

dekat kampung kali ni aku dengan sepupu aku dua orang sewa homestay sebab umah nenek tak muat. penuh sesak weh. lagi pula kami ade anak susu badan. payah nak jaga aurat gituuu. lepastu nak tidurnya lagi. kalau bujang dulu bole la nak tidur sepah dekat mane sudut uma nenek. dah kawin dah ade anak. ubah angin la kan. kesian laki kami kang tak selesa. tapi lupe amik gambo homestay. huhu.

ni raya kedua dekat umah tokman. umah wajib pegi tiap tahun. tahun ni uma ni macam penuh sangat sebab macam. emmm. ramainye. huhu. 

raya kedua biasanya memang rutin pergi beraya umah atok sepupu semua dengan family. tapi kali ni kene desup desup jugak sebab ramai anak kecil. pastu depa mula la buat konsert metallica bile dah penat. 

ini port mak bapak je. anak-anak muda port tadi. mesti depan tv. every year camni.

kakak sofia memang gitu jela muke die. protes kene dukung nak bergambo.

raya kedua kami tema merah membara semangat waja. ramai tegur kain kakak sofia seksi sebab terbelah camtu. ini memudahkan die untuk desuppp lari. mase ni die baru dapat kaki. memang seronok berjalan. sebab tu aku buat kain camtu. 

rumah ketiga dan terakhir sebab anak kecil masing-masing dah buat konsert. mengaum je.

anak sepupu aku. dua pupu kakak sofia. si mata cantik arya insyirah. dah taknak pakai baju time ni. die yang start konsert solo dulu. hehe.

selesai umah ketiga. semua balik umah nenek terus. beraya umah jiran-jiran pulak. mase beraya uma jiran aku tak join sebab penat. anak aku pun dah tak kuasa. die nak start ngempeng.

malam tu kitorang semua balik umah memasing. emm. sunyi dah umah nenek bile dua family serentak balik. 

so, the next day tu which is raya ketiga tak beraya mane pun sebab ade orang datang beraya. semua orang pun bosan termasuk aku. makanya petang tu aku ajak la adik-adik aku pergi bergembira gune duit raya diorang. hehe. akhirnya tersampai di sini. 

aku paksa semua sekali main termasuk anak aku. ok tak. anak aku tak main. die baru bangun tido.

hebat jugak si mamat ni main. dah la halus bola beso semua. paling ringan bola 8. tapi hebat weh. banyak kali spare. malu aku maluuuuuu. HAHAHA. top 3 ni. adik aku yang gedabak gedebab pompuan 2 orang tu pun kalah. malu oiiiii

the perempuans.

sebelum ni kan pernah viral pasal budak perempuan 16 tahun cantik giler dengan mekap, shawl terbelit, baju diva kan. tu adik aku 16 tahun yang pakai tudung hitam herot tu. bertapa die setia dengan tudung hitam herot die tu. takde shawl, mekap, baju diva. takde. selain tudung tu, cardigan kelabu dan sweater adalah kegemaran die. takde yang itu. taknak keluar umah. haha. die akan acah-acah cun bile hari penting macam pergi beraya ke. baru pakai tudung bawal cantik. tu pun sebab kene paksa. haha. sori nani. muahciked.

dah penat main. mestila nak makan pulak kan. makan kat subway. beli everyday value. masing-masing gune duit sendiri. sebabnya sebelum keluar aku dah bagi sorang rm20 dari duit raya diorang. jadi bile nak beli pape diorang akan bajet sendiri. kalau tak cukup boleh loan dengan aku tapi kene bayo balik tanpa riba'. dijamin halal. hehe

malam tu aku dah gerak balik melaka. 

raya keempat. beraya umah membe suami. kakak sofia moody sebab tak cukup tido.

cendawan toncet

raya kelima. pergi beraya umah ex housemate mase belajar dulu. dedua tepi tu la orangnya. dan dedua mak buyung. sorang anak sulung. sorang nak masuk anak kedua. terima kasih cik dila masak mi kari sedap. sampai comot tudung terpercik kuah mase makan. sedap sangat. tu tak sengaja gelojoh. HAHA.

kebetulan si kecil semua boria pakai baju sedondon kuning. 

raya keenam. pergi uma 'mak saya' pulak kat muar. memula plan ramai. last minute aku satu family je pergi. yang lain last minute cancel sebab masalah peribadi. jadi, aku dapat makan portion diorang. mehmehmeh. dah la mak masak soto sedap. bertambah aku makan. sedap sangat sampai hampir bersila duduk atas kerusi. hehe. terima kasih mak. jangan tanye kenape aku panggil die mak. haippp.

lepas pergi uma mak saya. pergi uma budak kenit perut beso ni. HAHAHA. mase ni baby belum keluar lagi. elok duduk dalam perut. sekarang baby dah gemok gedebab. atul ni masak tomyam dengan buat air koktail. bertambah aku minum koktail oiii. hehe. sedap. semua makanan aku rase sedap sekarang. sedap. sedap.

umah dak rina ex housemate sorang lagi tu pun pegi jugak tapi tak sempat amik gambo. sibuk makan bertambah. kene pulak berkejaran dengan anak. tak sempat nak amik gambar. sosad. huhu.

tak ingat raya keberapa ni. pergi open house umah ex classmate mase sekolah menengah dulu. duduk satu melaka tapi memang amat jarang jumpe. businesswoman ni. sibuk kehulu kehilir. hehe. sesape nak buat kad kawin bole la berurusan dengan die. aku dulu buat kad kawin pun dengan die. sape peminat mary kay pun bole berurusan dengan die jugak. tiptop service. jangan risau. contact fb puan saleha ni okay.

okay sampai sini je cerita raya aku. macam dah lame sangat. banyak mende aku lupe. maklum la sejak kebelakangan ni kerap sangat sifat pelupa aku ni menyerang. huhu.

Notakakiku: babai

No comments:

Post a Comment