♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Thursday, August 4, 2011

Aku buat keje giler ketika memandu di highway.

hari ni aku kene pi jpj kat jay bee. macam biase lah rutin keje aku setiap hari khamis ni. pagi2 dah kene pi jay bee. urusan ape? mestilah urusan keje kan. haha.

dah setel keje dalam kul 12 something. aku pun blah la nak balek opis kan. dari jpj tu dah ujan yang amat lebat. siyes punye lebat. siap ade kilat. dah la aku bawak kete sengsorang. memang cuak siot.

inilah keje gilernye. sedang ujan begitu lebat mencurah2. sambil aku syok tekan minyak menjadikan meter tu pun mencanak2 naek. dan hanya menggunakan sebelah tangan je untuk pegang stereng kerana sebelah lagi aku duk sebok nak tangkap gambo. ye. sedang tangkap gambo. ah! ini memang keje giler aku. 

dah la bawak laju. pastu jalan licin. boleh pulak aku maen tangkap2 gambo kan. ini sume sebab aku dah bosan bawak kete sorang2. plus time ujan kan. mestilah aku mengantuk giler. maka, buat lah keje yang tak bape siuman ni.

ujan memang sangat lebat time ni. sampai aku terpaksa kurangkan speed jadi 80km je. giler baek bawak 80km kat highway. tension gak aku time ni sebab air tempias kete depan kuat sangat. dah nak kene gune wiper volume paling kuat. kalau tak memang buta lah mate aku. -.-"
 
 boleh maintain lagi time ni.

makin lame ujan makin lebat. ohhhh. time ni aku dah mule rindu bantal busuk aku. alangkah indahnye kalau kitorang dapat bermanje2 time ujan lebat dan sejuk ni. paling mengarut bile perut aku asyek bunyi kreuk2 je. ah! fedap aku. kuat pulak tu. kene pulak perut banyak angin. dah aku asyek sendawa je. macam kenyang baru lepas makan. ni sume econ punye pasal.
 
meter dah naek. masih ikut peraturan speed highway kan. :)

  potong lori sambil tagkap gambo dengan speed 110km. haha. giler!

tetibe dah sampai machap tu jalan jem pulak. ingat ade roadblock. giler mende ujan2 lebat buat roadblock. haishh. rupenye ade eksiden. lori ni pi langgar pokok2 kat tepi jalan tu. kesian pokok tu. 
ha! bas ni memang aku tak puas hati. bayangkan aku bawak 110km kat lorong kiri. bas ni boleh motong aku dengan lajunye kat lorong kanan. bape puluhratus die bawak ni ha?! patut lah ramai mampus kalau naek bas. drebar bas takde sivik langsung! 

lalalalala. bahagianya bile nampak exit 244 tu. yeay!! sudah sampai. maintain ujan sampai opis. memang sejuk. plus perut kreuk2. mate pulak melampau2 ngantoknye. =.="

No comments:

Post a Comment