♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Friday, August 12, 2011

Kisah bazar dan 15 minit.

macam biase lah. sebagai kakak sulung ( walaupun anak no 2. sebab yang first tu abang ). aku ditugaskan sekali lagi membawa adek2 aku pi beli baju raya. fiuhh! bukan senang nak buat keje yang nampak senang ni.

kebetulan pulak hari ni aku tak sehat sangat. demam + badan sengal + sakit kepala. tapi oleh sebab dah janji nak pi bawak diorang hari ni. aku gagahkan jugak. aku pi dengan 4 orang adek aku. 

kitorang pi bazar terus untuk cari baju raya. kalau pi siang orang tak ramai. tak payah nak gesel2 dengan orang. takdelah jadi kes teraba sana teraba sini. @_@"

kalau dah gayanye pun bawak budak kicik umo 3 tahun yang superduperyuper aktifnye. korang boleh bayangkan lah betapa penatnye hari kami ni. nak tengok sane sini pun tak sempat. budak kecik mane suke duduk satu tempat lelame kan. 

last2 budak kicik ni ilang kat bazar. ingat kan die ilang area2 kedai kitorang duk belek baju tu. tup2 dah sampai ujung jalan. terus aku stress. ilang mood nak shopping sebab adek aku careless! tak prihatin. aku suruh jage. die boleh selambe biokan je. naseb baek siang. senang lagi nak nampak kalau ilang.

sebab mood nak beli baju dah down. aku pun pi la ajak diorang pi beli kasut. lagi sekali! budak kicik ni ilang. haduh! bertape stressnye aku time ni. dalam mase 15 minit lepas kes 1. aku dapat rasekan muke aku siyes pucat time ni. dalam pale otak pikir budak ni kene culik ni. giler!!

oleh sebab deria dalaman aku kuat untuk cari kat area aku parking kete. dengan izinNya. jumpe jugak budak kicik ni. die tengah duk atas bonet kete dengan ditemani sorang mamat ni. time ni tak pikir malu ke hape. bersyukur sangat dapat jumpe balek. mamat tu cakap die duk kat tepi jalan. naseb baek die tahu kete die yang mane. time ni dah fedap abes. terus aku nak balek. malas nak stress2 lagi.

dan yang bagusye. hanya baju die sorang je last2 aku beli. dari kul 4 sampai kul 6. itu je yang kitorang dapat beli. aku serik nak bawak budak kecik ni lagi.

dulu akak die ni ilang jugak kat bazar. tapi waktu malam. time tu aku dengan ibu aku tengah sebuk belek baju. tup2 ade orang buat announcement pasal budak ilang pakai baju sekian sekian dan sekian. terus aku pi kat booth announcement tu. dah la booth astro. ramai orang. malu la siot! dan sekarang adek die pulak ikut jejak langkah kakak die. warghhhh~

nasihat aku untuk korang2 yang ade adek superduperyuper aktif macam ni. better keep ur eyes on them. jangan lepas pandang. nanti menyesal seumur hidup. naseb baek aku menyesal setengah jam je sebab jumpe balek. :) 

No comments:

Post a Comment