♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Thursday, December 23, 2010

senaman bersama keluarga

1st time nak senam2 dengan family aku ni.. haha.. waha! aku nak cite sket la pengalaman aku sepanjang pengembaraan ngn family aku ni.. seronok 2 mmg seronok.. tapi XTRA padd penat la.. adeyhh! senonye ayah aku dah lame rancang nak p oliday ni sesame.. siap wat listing name ngn tentatif lg.. huhu.. terbaik lah! 





kitorang p naek ketapi dari kluang ke kl sentral pasto ke alor star.. dari alor star tu plak naek feri nak p langkawi.. penat weyh..! dah la dlm ketapi tu sgt2 sejuk.. nak tido pun tak boley.. pasto kene berhimpit plak ngn adek aku yg bongsu ni.. ditambah ngn enjin ketapi rosak menyebabkn kitorang sampai lambat kat alor star.. haishhh! pasto kene plak naek fery tok p langkawi.. lega bile dah sampai hotel.. tapi kurang seronok bile hujan pun mencurah2 ke ladang gandum.. (macam iklan koko krunch! huhu).. lebat sungguh.. tapi naseb baek la hujan tu mencurah2 time kitorang dah sampai hotel.. alhamdulillah.. lepas je check in, kitorang teros kene bersiap2 tok jln2 ngn van sewa yg unik! haha.. di sbbkn dah agak2 ujung ptg.. kitorang cume p makam mahsuri je.. huhu.. 



muke letih! siyes letih.. tapi sbb nak amek gambo.. kene la senyum


perjalanan nak p feri...mak aih! berderet..


dah sampai hotel  ni...



esk nye plak.. kitorang plan nak p tgk dataran helang tu.. panas weyh pg2.. baru pukul 9 pg tapi matahari dah mcm pukul 12 tghari.. tension aku sbb blm jln2 lbey2.. dah belengas bdn ni.. tapi sbb adek2 aku nak tgk sgt tmpt tu.. aku turutkan je.. sbb aku potografer.. so kene la ikut kn.. huhu.. lepas mem'bsh'kn baju, ketiak, dan bdn2.. kitorang p plak underwater world.. pilih tempat econ plak.. hehe.. tapi 1 lagi adventure bile kitorang sesat 3 kali.. ni sume sbb peta yg mengkompiuskn aku.. (sbb nye aku yg bace peta).. hohohoho.. bile d h sampai tu.. alahai! lega sungguh.. keseronokan terpancar kat wajah adek2 ku bile dpt tgk ikan2 yg beso2 dan pelik2.. tapi tempat tu rasenye dah tak brape nak menarik sgt la.. tak tau nape.. tarikan nye pada penguin je.. tapi tup2! jumpe kwn aku kat situ.. die pun p ngn family die gak.. abes je p tgk fishy2 tu.. kitorang menuju ke destinasi seterusnye.. naek cable car.! wahaha.. aku tetibe terbayang muke cuak ayahku.. pasai die gayat.. haha.. tapi die tetap kene naek gak.. sbb nak kene cover la kn.. die kan ayah.. huhuhu..


dpn dataran helang


sume ikan ni syok ngn aku.. :p


sejuk taw dlm sini... :p


aku syg korang ketat2!! 

ingatkan naek cable car ni kejap.. tapi mak aih! lame bebeno nak kene tunggu turn.. huhu.. pasto ade 3 peringkat plak tu nak sampai puncak.. fiuhh! tok kesekalian nye.. aku tak gayat seyh.. haha! bangga giler ni.. kitorang naek 2 gondola sbb kuantiti ramai.. ahaks! gondola aku plg best sbb happening giler.. hehe.. sepanjang jln nak naek puncak tu kitorang asyek jerit je.. tapi bile turun.. haha! sunyi sepi weyh.. sbb pnt jln kat puncak.. hakhak!


nampk! bibik kene jage bdk2 ni.. 

abes journey kat cable car ni.. kitorang dah lepak giler2.. mak aih! sungguh weyh! penat.. huhu.. pasto plan nak p telaga tujuh tapi sbb sume dah sgt2 penat.. kitorang cancel je.. huhu.. teros balek la ape lg kan.. tapi stop mkn ptg sat sbb masing2 dah lapo bebeno.. sepanjang ary berjln tu perot masing2 ni cume berbekalkn bekpes pg tadi je.. huhu.. TAPI! part plg best bagi aku la kn bile parents aku kuar date mlm tu pasto balek tak dpt masuk bilik.. haha! mane tak nye.. kitorang sume ni dah sgt2 penat.. bile diorang kua je kitorang teros terbongkang.. tido mampuih masing2.. haha.. pukul 10 mlm dah tido mampuih.. hebat la kan.. parents aku sampai kene panggil org kat reception tlg bukakkn pintu.. tapi kitorang ni jenis menjge keselamatan.. jadi pintu tu kitorang selak la kan.. huhu.. jadi walaupun dpt bukak ngn kunci tetap tak boley masuk sbb kene selak.. hehe.. seb bek la aku ni ade tinge yg agak alert sket.. bile ibu aku panggil name aku byk kali.. baru aku dengo.. ngn mamai nye aku pun bukak pintu la. pasto teros tido balek.. maaf la ye ayah ngn ibu.. anak2 mu ni teramat la letih.. huhu.. esknye.. ary last kitorang kat langkawi.. kitorang p la pantai cenang.. sbb adek2 ku nak sgt mandi pntai.. huhu..


kat pantai ni gak la adek laki aku kene cium ngn obor2.. byk dan beso plak tu.. seb bek aku tak mandi pantai.. kalo tak musti aku pun kene.. lepas je adek aku kene cium ngn obor2 tu.. teros sume adek2 aku yang laen kene panggil.. tak boley mandi lagi.. haha.. kesian.. maen pasir jela diorang.. hakhak..  bahaye gak erk kene obor2 sbb adek aku dah mcm koma pun ade.. huhu.. lepas anto adek aku p spital.. kitorang balek la hotel.. TAPI! sbb kecuaian ayahku.. die lupe isi minyak menyebabkan kitorang terkandas tepi jln.. adeyh! ditambah ngn hujan time tu la nak mencurah2 lagi kan.. seb bek ade budak yg budiman tlg kitorang.. die p beli minyak petrol ngn ayah aku.. time kaseh dik! lepas sampai hotel je.. kitorang kompiden la jln ngn laju nye nak p bilik kan.. sampai je bilik.. ALAMAK! dah kene lock.. haha.. tak boley masuk bilik.. kene la bayo xtra tok masuk bilik.. dpt je masuk.. kitorang ngn sepantas 2x ganda kelajuan cahaya bersiap.. huhu.. pasto amek adek aku kat spital teros kitorang p jety tok p alor star balek.. sbb nak kene p butterworth plak...train blek dari sane.. TAPI! sgt2 terkilan bile tak dpt shopping kat lngkawi! tension ah! haishhh! 


cmni la keadaan ktorng trkndas...
 mase ni hujan baru renyai...

dari alor star kitorang naek bus p butterworth.. smpai baterwet je kitorang tido 1 mlm je kat hotel murah.. nak tunggu train pg esk pukul 8 pg.. pg2 pas sbuh teros kitorang gerak reramai p railway.. huhu.. penat la gak kan sbb awal2 pg dah gerak ngn bagasi2 yg byk.. bile dpt je masuk train.. masing2 excited nak balek uma.. termasuk la AKU.. hahaha.. ingatkan bile dah dlm train tu dpt la aku tido tok rehatkn bdn sat.. tp mcm biase la bile adek2 ku dah cas beti semalaman kan.. aktif nye dlm train toksah cite la kn.. aku tido bile diorang tido.. aku tension bile diorang gune beti energizer.. huh! letih sngguh.. nak sampai kluang dari butterworth tu dah mkn mase 12 jam.. mak aih! aku dpt rasekan org2 yg 1 koc ngn kitorang mesti tak selesa.. mane tak nye.. riuh rendah koc tu ngn gelagat adek2 aku.. kelegaan bile dah sampai kluang.. TAPI! tak abes lagi pengembaraan bile kitorang kene plak jln kaki p stesen bas.. huhu.. sampai je stesen bus tu.. ayah aku je balek uma sorang.. nak amek kete naza tok angkut kitorang plak.. yg kelakonye bile adek aku tanye.. "kte nk tido hotel mane ni ibu,?".. hakhak.. byk sgt tido hotel.. die tak sedo gak nye dah sampai uma die.. kesian.. huhu.


muke tunggu bus nak p butterworth


kat railway butterworth


dah sampai klg...jln nak p stesen bus..

sebenarnye byk lagi story2 yg aku tak selitkn pasai nnt makin pjg berjela la gamaknye.. huhu.. cukup la sekadar ni je nukilan aku tok menceritakan memori pengembaraan kami.. walaupun penat nak mampuih.. aku sgt2 suke ngn pengembaraan ni.. dan buat kesekalian nye.. aku jd fotografer full time..huhu...time kaseh tok ibu ngn ayah atas tajaan perjalanan kitorang ni.. insyaallah kami akan membls budi kalian.. LUV BOTH OF U SO MUCH!!! aku sertakan la lg sket gambo2.. hehe...


perhatikan gaya die diri..hehe


ni la trio yg menggunakan beti energizer...


bile kakak kene tumbuk ngn adek..haha


dpt topi baru..haha..


debar kitorang..hehe..plus! budak yg kene cium ngn obor2...

pjg kan cite nye..hehe...smoga trhibur yup...

HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment