♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Friday, December 31, 2010

lawatan plg mencabar

mengalami kelewatan seminggu utk cite pasai lawatan ni.. eyhh.. cop2.. 2minggu la weyh.. ishhh.. aku baru perasan.. ni sume sebab internet lembat sgt.. tu la.. al-maklum la.. menggunakan bodbend yang bil nye sampai 2 bulan tertunggak.. hukhuk.. tapi! aku dh bayo taw.. baru semalam.. tu yang kompiden nak taip2 ni.. hehe.. aku ni rase mcm tak kene kalo tak membebel dulu sebelum cite.. 


demi tidak memenuh kan lagi bebelan aku ni.. aku cite la teros.. huhu.. ok! lawatan ni adalah lawatan yang fakulti aku wat.. ngam2 wat pun time kitorang sume cuti sem.. eyh.. mestilah kan.. kalo tak kang kitorang skip kelas.. ( tu yang best.. ngeeeee.. ) tapi tak sume dapat p.. cume 15 orang student.. dan diiringi 10 orang lecturer *yg sebenarnye tujuan diorang ni nak p shopping aje*.. kitorang p wat lawatan kat NANYANG TECHNOLOGICAL UNIVERSITY.. mak aih! universiti ni sungguh la mencabar.. ha! nanti aku story mory ea sat lg.. 

ary senin pagi ( 20/12/10 ) tu kitorang bersama rombongan mak senah ( tak nak gune rombongan cik kiah.. pasai name mak aku rokiah.. ) bertolak dari utem a.k.a. kampus bando kitorang ke jay bee.. utk penginapan sebelum p s'pore esk ary.. eyh! s'pore la weyh.. hakhak.. aku jakun sket la pasai 1st time ni aku nak p tempat ni.. disebabkan ade antara kitorang newest nak p over the sea sbb kene cross tambak johor.. so kitorang mane ade pasport kan.. jadinye seminggu sebelum tu lg kitorang dah wat visa bersama2.. wahhh.. together2 gitu.. hehe.. 


dah2.. back to da basic.. cite jey bee tak abes lagi ni.. kitorang menginap kat TROPICAL INN.. maaf la tak sempat amek gambo.. lupe la.. tapi dekat2 area CS gak.. kitorang sampai awal sket la kan.. ary tu plak kitorang bebas nak wat ape saje.. muahahahaha*gelak jahat*.. jadi sampai je kitorang sepakat yang pasti akan membawa berkat nak p jenjalan la kat CS tu lepas asar.. yela.. ade antara kawan2 aku ni datang nye nuuunnnn jauh terperam.. mane la pernah p jay bee ni.. ptg tu kitorang jenjalan jela pasto makan sebelum balek bilik.. tapi mlm tu kitorang baek.. sume duk bilik je.. sbb utamanye.. esk kene bgn pg2.. pukul 5.30 pg dh nak gerak.. erkk! dan sbb sampingannye.. bilik aku best giler! haha.. luas weyhhh..



wajah2 ceria dapat jenjalan..


muke kanak2 gumbire dapat jalan.. tudung senget pun tak perasan..




me n mysarah si mulut becok..


mase ni mmg aku rase lawak giler.. sbb nye kwn aku (bju biru) yg suke bebeno 
sakat kengkawan die.. tgh sakat kwn aku (bju merah) yg tak boley kene sakat.. 
terus yg baju merah tu down giler..takde mood nak jalan2 dah..
 sume gara2 wet.. haha.. kesian rasenye.. 
p/s:: yg tgh mendagu ni semak samun je time aku capture pic ni..


ha! ni lagi tak boleh blah.. si muncung ni kene tinggal ngan kitorang kat tingkat 1 
dimana mase tu kitorang sume dah kat tingkat 4.. kecik sgt sampai tak perasan..
 kesian giler.. seb bek ko kol kitorang sri.. kalo tak.. mmg mampuih kitorang tak
 hengat langsung kat ko.. sorry yup sis..


pas aksi pujuk memujuk tu.. kitorang pun p la makan mlm sebelum balek hotel..


inilah tempat lawatan kitorang.. nak sampai sini memang leceh.. yela nak kene berdepan ngn kastam m'sia pasto s'pore lagi kan.. awal2 pg lagi kitorang dah gerak.. even solat subuh pun dalam bus je taw.. lepas turun naek kastam (mcm turun naek mahkamah plak).. kitorang sampai la gak kat unibersiti ni dalam lebih kurang pukul 9 pg something la.. tak hengat sgt la.. hehe.. sampai2 je kitorang dengo la segala jenis ceramah pasai penubuhan unibersiti ni.. kat sini probs lagi bile aku tak hengat lagi name orang tu.. die kire orang kuat unibersiti tu gak ah.. aku nyanyuk dah.. huuuu.. abes ceramah ngn orang tu.. dengo lagi ngn orang laen.. kali ni p kat department kos aku.. pergh! mak aih.. bangga giler aku ngn dak2 kelas aku.. technopreneurship centre.. ha.. terbelit lidah nak menyebut name kos aku yg unik ni.. lg sekali aku tak hengat name orang tu.. arghhhh.. nyanyuk2! 


ha! yg kiri ni orang yg bagi ceramah kat department technopreneurship.. 
yg tgh tu dean fakulti aku.. dan yg ujung tu.. yg bagi ceramah mule2 kitorang sampai...


lecturer2 yg follow kitorang.. sume2 ni sebenarnye nak shopping je lebih.. 

abes je segala jenis bagai ceramah tu.. kitorang dibawa berjalan keliling unibersiti tu.. mak aih! weyhhh.. universiti tu memang sungguh la luas bebeno.. penat giler ah.. sampai kan aku membawa kenangan tapak kasut kopak.. urghhh.. bikin malu je.. seb bek kopak ala2 kiut2 je.. msh boleh cover line baeeeek punye.. kalo tak.. malu aku nak jalan taw.. keluasan tempat tu memang hebat ah.. boley kurus aku kalo cmto la gayenye universiti aku.. hakhak.. 

                                  


ni la kasut kopak ala2 kiut.. tapi tetap susah nak jalan taw..


chinese style.. deco asal universiti ni.. nice giler.. masuk2 gate dh boley nampak..


administration ofis kat situ.. beso dan nice.. 
sampai kwn aku p toilet tak jumpe jln kua..


peta keseluruhan kawasan universiti ni.. mak aih.. sungguh la.. luas giler.. 
nampak mcm kecik tapi luas bebeno.. kalo tak biase ni boley sesat..


haha.. aku nak masukkan gak model bangunan techno plaza ni..
 kiut giler sbb ade name kos aku..


kePOYOan wajahku.. tgk belakang tu.. hehe
kitorang berenam ni 1 klas..


arghhh! muke aku takde.. huhu.. mase ni kitorang nak p makan kat cafe U ni.. 
sgt best cafe nye..

abes je kitorang menerokai suku universiti ni.. kitorang pun p la jenjalan kat bando s'pore tu.. maklum la.. lecturer2 kitorang dah excited bebeno nak shopping sakan.. kitorang diberi mase lebih kurang 1jam 1/2 je tok shopping.. mane sempat weyhhh.. dah la kitorang nak p plaza lucky tu jauh.. kene cross sane sini.. penat giler nak ke sane sbb kat plaza tu je ade jual byk souvenir yg murah2 sket.. maklum la.. kene save budget sket.. 

ibu pesan beli barang yg ssh nk ade kat m'sia.. tu pasal la aku rase sgt mencabar nak cari brg cmni.. mcm maen explorace a.k.a. amazing race pun ade.. yela siap dgn task dari bunda kesayanganku.. huhu.. part plg aku tension bile kene rushing selaju 6x ganda kelajuan cahaya bile kitorang dah lewat.. takot kene tinggal bus.. dah la kasut aku tu kopak ala2 kiut.. urghhhh.. tension.. belengas dah aku.. muke masing2 toksah cite la.. huduh.. 


muke bacin kitorang pas penat kejo mase.. 



kitorang balek semula ke jay bee agak lewat ptg la gak.. sampai hotel pun dah malam.. tapi ape saket tah.. badan dah penat , mate dah ngantok , kaki dah saket.. tapi mlm tu kitorang kua lagi dlm pukul 10 mlm.. sewel tak sewel jela kn.. sume sbb kwn2 aku nak p bazar karat.. balek hotel semula dlm pukul 1 pg something la.. aku pun tak hengat pasal aku teramat la ngantuk time tu sampaikan jalan pun kene berpimpin.. sampai bilik for sure la teros terbongkang kan..

esok nye of coz la memasing bangun lambat kan.. tapi aku bangun awal gak sbb aku nak p makan bekpes free.. haha.. pukul 12 tengahari tu kitorang check out dari hotel.. aku ngan beberape ketul kwn aku je yang tak balik naek bus utem.. so naek la bus dari larkin kan.. fiuhhh! abes dah weyh citenye.. huhu.. nampak mcm takde mende pun yang mencabar kan.. tapi hakikatnye.. kami je yang tau.. 

p/s :: entry kali ni byk bebelan dari gambo.. tak sempat nak amek gambo sbb sebok jalan.. x]

HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment