♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Friday, April 10, 2015

Komen Fast & Furious 7 sikit

Assalamualaikum. Hi.

memula nak mention yang aku bukan pengkritik filem. aku tak reti nak nilai2 filem ni rating die excellent ke very good ke so so ke. takat komen cikai2 pendapat sendiri je.

lepas aku merengek seminggu nak pegi tengok cite ni. suami pun tunaikan. sebenarnye sebelum movie ni kua kat wayang lagi aku dah banyak kali ingatkan die. dapat je tengok. die terus cakap.

"pasni dah bole bersalin dengan selesa la sebab dah dapat tengok wayang"

secara keseluruhannya. jalan ceritanye lebih kepada tribute untuk paul walker. banyak kepada friendship and family. takde pun aksi lumbe melumbe kete yang banyak macam yang sebelum ni. tapi bukan takde langsung. yela. ramai tau yang paul walker mati mase filem ni baru 2 bulan menjalani penggambaran. jadi pengarahnye tukar sikit jalan cite dan walllllllah keluar la filem ni.

bagi aku ade kelainan jugak la kan. takkan tiap mase nak berlumba je kan. pastu bagus la cara pengarah filem ni tak matikan watak brian. die teruskan juga walaupun gune adik paul walker dengan teknik CGI ubah muka.

part kete tu berpisah aku terkesan jugak la. dengan music mendayu sedih lagi kan. tapi takde sampai tahap meleleh air mata. cume terkesan sebab watak ni mungkin dah takde. walaupun dalam filem ni ade je watak2 yang mati macam han dengan gisele tu. tapi yang ni secara realitinya bukan watak je tapi orangnya pun memang dah mati. tu yang macam terkesan jiwa ni.

watak direhatkan dengan sebab brian nak jadi lebih bertanggungjawab untuk family die.tengok muke watak brian tu bebetul. tu muke adik paul walker.

worth it kalau nak tengok. jangan kecewa. dengo kabar filem ni ade 3 sequal lagi. tak tau bole tengok kat wayang ke tak nanti. ok sekian.

notakakiku : ni komen pendapat cikai2 dari aku je.

No comments:

Post a Comment