♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Thursday, April 23, 2015

Scan terakhir

Assalamualaikum. Hi.

check up 38 weeks doktor ade tanye.

"ade scan kat mane2 ke before this?"
"this is ur first baby kan? pelik la u tak excited sangat. takde pun buat scan 4d ke semua kan."

bukan tak excited. cume kengkangan mase. takkan nak pegi scan sensorang. mesti nak bawak suami kan. tapi suami aku ni selalu die akan bizi. jadi terpaksa la tunda dan tunda dan tunda. tapi bile dah dapat masa sesuai. dah expired date pulak untuk scan 4d. mase tu baby dah 33weeks kalau tak silap la. banyak klinik taknak amik sebab dah beso sangat. waktu yang sesuai bile baby 27weeks-30weeks.


jadi aku pasrah. sebab diorang cakap kalau scan belum tentu nampak. lagi aku pasrah. aku malas nak argue banyak. pastu terus menerus takde wat scan pun nak check baby. kesian baby kan. tapi i know baby aktif sangat.

dan akhirnya 38weeks aku nak sangat pegi scan. aku gune kuasa veto paksa suami ikut pegi. sebab die asyik cakap "nanti abang pikir camne". selalu ayat gitu die akan berada pada situasi bizi. jadi nak taknak kene nak jugak. aku tanye pendapat tapi aku yang buat keputusan. haha

terus aku bersemangat call klinik yang berdekatan dengan uma untuk buat scan. tapi scan biase la since baby dah beso sangat dah. keputusannya pegi klinik amal dan surgeri dekat bukit katil ni je. dekat dengan uma.

datang dalam pukul 8 malam orang memang pack. ramai. tapi sempat je nak jumpe doktor. die ade 2 doktor. laki dan perempuan. sebab nak scan jadi dapat doktor rahimah. orangnye lemah lembut sangat bile cakap. em alahaaai.

mase scan tu doktor explain sume bagai la. suami kene ade kat tepi bio die tengok anak die dalam perut ni. bagi die dengo doktor explain jugak. baru la excited nak cite itu ini lepas check up. kalau tak. aku je beria cite. haha.

perasaan tengok jantung baby dupdapdupdap buat aku rase macam. entah la. seronok? terharu? teruja? ahh. semua. aku speechless.

Klinik Amal dan Surgeri
9, Pusat Niaga Bukit Katil
Jalan Tun Kudu
75450 Melaka

Tel: 06-231 6060
Fax: 06-231 9606

klinik ni ade cawangan kat taman teluk emas dan taman semabok perdana jugak. tapi main die yang kat bukit katil ni la. sebelum korang nak buat scan. better call dulu la kan untuk tanye availability doktor. takot doktor takde ke kan.

pertama kali pegi. puas hati la. total scan biase je. RM35. kalau scan 4d aku tak ingat pulak. tapi rasenye below RM100.

notakakiku:  sekarang dah bole bersiap sedia. :) :)

No comments:

Post a Comment