♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Monday, June 6, 2011

Rumah nenda yang bakal menjadi sejarah

mule2 nak cakap aku sangat excited bile dapat balek kampung nih. haha. motif?? sukahati aku lah. 

okeyh. now nak cite lah pasal kenape uma nenda aku bakal jadi sejarah. tapi aku nak cite pasal banjir comel2 kat area uma nenek aku dulu. takde dalam mane pun tapi aku suke tengok macam orang jakun. haha. kesah ke??

pagi tadi sebelum subuh ujan sangatlah lebat sampai aku nak terkucil.. kul 3 pg pulak tu. adoi memang lemau lah kan sebab toilet kat lua uma. dalam pale otak dah pikir bukan2 tapi aku gagahkan jugak sebab nak elak ngompol.. -.-"

pastu aku sambung tido. hujan tengah lebat kan. sedap bantai tido. haha! aku tak tahu hujan benti kul bape sebab mase aku bangun tu. tinggal aku sorang je kat toto tu dengan cahaya matahari dah mencacak. erk! -.-"

 okeyh, memang nampak macam terbiar. so, biar lah. ;p
aku dah lupe parit sebelum ke selepas pokok kelape tu. +_+

ade 3 si penyebok nak ikut sebab nampak kakak die yang jakun ni.

 air paras buku lali tapi suar tu??? +_+

 tujuan utama aku redah banjir buku lali ni sebab nak pi uma 
makcik aku tu. belakang area uma nenek aku.

arrow tu ape? entahlah. haha.

lepas diorang ni puas hati dapat maen air banjir yang comel2 ni. aku soh diorang balek sebab taknak pening pale duk tengok diorang je. dah! balek! balek!

sekarang aku nak cite pasal uma pusaka nenda kesayangan aku ni ha. uma lame kan. so agak usang jugak tapi uma ni kukuh lagi kot. kitorang dari kecik sampai beso duk maen lari2 dalam uma. belum ade sejarah uma roboh. tapi semalam mase aku balek kampung. terkejut aku tengok uma nenda ni! omemjayyyy. apekah??

  ok. ni bukan sebab hujan lebat ye. 2 bilik dah ilang dinding.
pintu tempah sakit sebab kalau bukak 
kompem2 lah jatuh kan. +___+"

haha! memang mengarut okeyh. pakcik aku dah takde
mende laen nak buat. duk dengki anak die lah ni. 
ni toilet okeyh. +__+"

 umah usang yang bakal tinggal kenangan. :(

uma ni bakal dirobohkan sebab ade nak buat pembinaan tahapehapetah. tension aku. akan datang tak dapat nak riuh rendah kan uma ni lagi. 
p/s : kualiti gambo agak poor sebab pakai kamera henpon je.
HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment