♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Friday, February 11, 2011

POT PET POT PET

auuuuchooooooom!! haishh.. berhabuk la weyh.. bape lame dah kene tinggal ni.. ishh.. zrooom.. zrooom.. (camni ke bunyi vacum? ahaks! pedulik ah.) ok la.. siyes sgt lame aku tinggalkan blog ni.. sume gara2 berukben yang slow tahap *&%#@%.. tension jap.. ditambah plak dengan wireless yang same jugak @*#&^%$@#..!! haishhhh.. ape la..




last week mase raye cine aku balek uma kat kluang.. yela.. cine raye kami pun nak cuti.. tak gitu.. seminggu lamenye kat uma tu.. hukhuk.. hari pertama balek je dah kene tinggal kat uma sedangkan yang laen pergi bergumbira kat kl.. urghhh! sob3.. :"( .. ni sume gara2 nak jage si kecik tu la.. demam pulak.. pasto tak muat pulak muatan kete.. tension lagi.. #_#



hari kedua plak.. hujan sangat lebat.. sepanjang hari ok.. menyebabkan aku malas beno nak mandi.. pasal tak berpeluh pun.. lagipun air sejuk la weyh..! tapi kene mandi jugak untuk jage kebersihan.. meminjam kate2 makcik aku "kejelitaan adalah hak milik setiap insan".. wahahaha.. ade kene mengene ke.. pedulik! hehe.. disebabkan langit sangat sedih.. aku terperap la kat dalam uma.. nak pi wedding my friend pun tak dapat.. tension ok.. hujan ni lame taw.. sampai banjir area kluang tu.. ade gak la beberapa daerah lagi yang banjir.. syukran uma aku selamat dari banjir..


beberapa hari lepas hujan reda sket aku dengan askar2 balek kampung kat batu pahat.. tak nak melepaskan peluang jumpe kazen aku.. uishhh! sekarang ni kitorang dah ssh nak hang out sesame.. maklum la masing2 dah belajo jauh2.. komitmen tinggi.. cheewah! rindu giler zaman kecik2 dulu bile balek kampung.. panjat pokok sane sini.. skang tak boleh.. nak cover ayu.. :P .. dulu maen basikal sampai hujung kampung.. skang naek kete je pi bando2 beso.. tak maen la area kampung.. ^_^ .. dulu maen lari2 dalam uma pastu jerit kuat2.. skang tension dengan adek2 yang berpe'el macam ni! @_@ .. hek!


petang tu kitorang jalan2 kat bando sat.. saje je.. nak test market! upss! nak test jalan bando baru.. pastu pi makan McD.. ermmm! alahai~



me n my sis.. kepoyoan wajah disitu.. :)


nana n yan.. kazen yang sebok jugak.. ^_^
ha! fries tu aku ngadap sorang jerk.. 


me n ira! arghhh.. kitorang sangat kiut.. 


budak bisul kat muke.. cam gangsta plak..

nenek aku ni suke masak2.. so macam2 makanan la ade kat uma tu kan.. tak pernah kosong la meja makan kat dapur tu.. lagi2 kalau ramai cucu2 die yang balek.. alahai!! sayang nenek! nah! 4 hati piza bagi nenek.. 


tengok! beso kan periuk ni.. bubur lambuk hasil tangan nenek.. 
aku tulun gaul je.. lenguh la..


lupe la name kueh ni! tapi ade pisang yang dah 
kene masak dalam kuali dalam ni.. 
lepas bungkus kene rebus..yang ni kitorang si cucu2 comel tulun bungkus.. 
macam2 bentuk.. ade bocor sane sini daun pisang ni.. 
yang tensionnye bile nak cucuk lidi kat daun pisang tu.. 
susah sampai koyak2 daun tu..siyes time ni lawak giler! 
nenek tension je tengok kitorang buat ni.. haha.. sori nenek.. n_n


antara hasil kretif kitorang.. 
tapi yang ni komfem2 bukan aku yang buat.. 

paling aku seronok tengok bile adek2 aku sangat la bahagia kalau balek kampung.. sampai tak mau naek atas uma.. masuk uma pun sebab nak makan minum je.. pastu hilang la.. yang kecik2 duk maen area uma lagi.. yang beso2.. macam aku dulu2 la.. hilang dengan basikal.. entah mane2 je diorang pi.. 




macam ni la kalau uma kampung.. tengok.. 
syok betol dapat maen kat bawah uma.. khusyuk beno..
uma ni akan jadi kenangan sebab coming soon dah nak kene
robohkan la pulak.. uwaaaaaaa!! :'(



tengok tu.. pantang ade peluang.. atas uma pun jadi..
kalau ikutkan hati ni.. nak je join.. tapi oleh sebab 
aku ni dah beso la kan.. baek jangan join.. 
kang tak pasal2 kene bebel.. haishhh.. again! 
sori nenek.. n_n


antara 'kecederaan' kat harta uma nenek.. 
cermin pecah sebelah kene tanduk dengan kepala.. haha.. 
jadi ibu pun bayo la ganti rugi.. arghhhh! lagi sekali..
sori nenek.. n_n

lepas puas hati berada kat kem ni.. kitorang pun balek la kluang.. balek tu aku ngade2 nak bawak kete.. yela.. ibu tak bape sehat.. so aku take over la.. baek kan aku ni.. heeee.. 

pooh ni teman aku mase bawak kete.. ishhh! 
ape tengok2 ni.. malu la.. x]

sampai kluang terus kemas barang2 nak balek melaka ahad tu.. huhu.. kejap je cuti.. tapi sebelum balek.. hidup aku tak lengkap kalau tak dapat buat si gangster nanges.. hahahahaha! padan muke ko.. 


bile gangster nanges.. huduh! 

sampai melake.. bermulalah hariku sebagai student yang gilang gemilang.. haktuih! assignment! quiz! test! #_#

HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment