♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Thursday, January 6, 2011

bundaku yg sweet!

mase perut lapo ni aku tetibe teringat kat masakan bunda yang superb! actually aku teringat kat kebaikan bunda menunaikan hajat anak die yg sorang ni.. seronok sgt ade bunda camni.. last sunday after kejadian ni.. lepak2 dgn bunda sat kat meja makan sambil aku khusyuk menyuap mulut.. yela.. nak tenangkan sket hati bunda ni.. tetibe bunda tanye.. 

" kite nak masak ape erk kak hari ni.? mcm takde mood je nak masak.. "

" akak tak kesah la bu.. ape2 pun kitorang mesti makan. "

senyap jap sbb aku tgh sebokkan diri suap makanan dalam mulut.. tetibe bunda ckp lg....

" nak masak udang sambal ke ayam goreng.? "

" eyh.. dua2 pun cantek gak tu bu.. soooodap kalo makan.. hehe.. "

" ish kau ni.. ingat ibu tukang masak.. pilih satu jela.. "

" tak kesah la bu.. anak2 ibu ni pasti akan abeskan punye lah.. ibu tgk la nanti.. "

" dah2.. gi naek atas.. kemas brg2 ko.. kang ayah blek kejap lagi.. tak siap die bising plak.. mandi terus.. "

" baek bunda! "

dgn gaya ala2 gedik aku naek la atas p kemas2 pastu terus mandi.. disebabkan bilik aku atas dapur.. jadi aku boley menghidu setiap bau-bauan dari dapur.. perghh! saat dapat hidu 1 bau ni.. aku tetibe sengih sendiri.. siap je berpakaian lengkap.. terus aku lari2 gedik ( gedik lagi ) turun bawah.. 

" HAHAHAHAHAHAHA.. GOTCHA! " sambil lompat keriangan.. 

" ish kau ni.. kenape? " sambil tersenyum malu2..

" ape ni? eyhh.. ini lg! warghhh! syg bunda.. hehe.. " sambil aku menghuru-hara kan dapur p lari sane sini.. 

bunda masak dua2 menu yang die tanye tadi.. mule2 takde mood nak masak.. tup2 sekali dua die masak.. alahai bunda! tak pernah tolak permintaan anak2 die kalo bab2 makan ni.. tu pasal la kami ni sume cukup makan.. 


perghh! udang sambal.. sodap la.. 2 tingkat mangkuk ni.. 
byk sungguh.. tapi kejap je dah nak abes bile aku nak makan..


ayam goreng plak.. waaaahhhh ( versi ipin ).. alahai.. sempat amek gambo time ni.. 
pasto naek atas jap.. bile turun balek tgk dah tinggal bape ketul je ayam ni.. 


bunda kesayanganku! 

HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment