♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Friday, March 18, 2011

Ha! en. adam!

Ok! hari tu aku ade cerite pasal perempuan masuk neraka kan.. kali ni aku nak cerite pasal lelaki pulak.. tapi bukan cerite macam cerite ni! ;p


Ini aku dapat dari mane pun aku dah tak ingat.. sekadar kongsi dengan korang la.. antara golongan lelaki yang mudah masuk ke neraka.. 


Ayahnya 
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak2 perempuannya di dunia.. die tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainye.. die membiarkan anak2 perempuannye tidak menutup aurat dan bebas dalam pergaulan.. maka die akan ditarik oleh anaknye kelak..

Suaminya
Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinye! isterinye bebas bergaul di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram.. bile suami mendiamkan diri, walaupun die seorang yang alim.. maka die akan ditarik oleh isterinye kelak..

Abang-abangnya
Apabila ayahnya dah meninggal, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh kepada abang-abangnya.. jika mereka hanya mementingkan keluarganya dan mengabaikan adik2 perempuannye hingga melencong dari ajaran Islam.. maka tunggulah tarikan adiknya nanti di akhirat kelak..

Anak lelakinya
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram di sisi ajaran Islam.. maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak.. juga nantikan tarikan dari ibunya..

NAH! nampak kan betapa hebatnya tarikan wanita bukan saja di dunia malah di akhirat pun same.. melihat firman Allah SWT ;

"Hai anak adam, peliharakanlah diri kamu serta ahli keluarga kamu dari api neraka, di mana bahan pembakarnya ialah manusia dan batu-batu"

Jadi kaum adam sekalian.. bersediakah korang dengan tarikan kaum hawa ini.? jalankan lah perintah Allah SWT dengan sebaik mungkin.. dan! peranan yang dipertanggungjawabkan harus dimainkan dengan betul..

Kaum hawa, tidak kah korang kasihan melihat ayah, suami, abang serta anak lelaki korang?? kesianlah kat diorang dan juga diri korang sendiri.. jalankan perintah Allah SWT dengan ikhlas dan bersungguh2..

Semoga kita semua tergolong dari kalangan ahli syurga yang memasukinya tanpa hisab..

HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment