♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Thursday, March 17, 2011

Kisah Haji Jalal

Aku Haji Jalal.. dan kenape aku pecat secretary aku yang seksi???


Minggu lalu, besday aku yang ke 40 tahun..


Aku turun sarapan dengan harapan isteriku ingat & mengucapkan dgn penuh mesra "Selamat Hari Jadi ye Sayang".


Waktu berlalu, isteriku sama sekali tidak mengucapkan sesuatu! Ya, itulah isteriku!


Takpelah.. mungkin anak2 ku masih ingat besday papanye..


Tapi tak seorang pun anak2 ku datang ke meja untuk sarapan, malah bile berjumpe mereka tak mengucapkan satu kata pun padaku..


Akhirnya aku pergi kerja dengan rasa sedih.!


Aku masuk ke bilik ku...


Tiba2 secretary ku, Emy menyapaku..


"Morning boss, Selamat Hari Jadi". 


Aku merasa sedikit terubat sebab secretary ku mengingati hari jadiku..


Time lunch, Emy mengetuk pintu bilik aku..


"Ape boss buat lagi ni.. hari ni hari jadi boss.. jom kite pergi lunch".  


"Wow! idea menarik tu.. ok, jom kite pergi lunch" jawab aku dengan gembira..


Kami pergi lunch berdua sahaja.. habis lunch, Emy berkata.. 


"Hari ini indah kan boss.. kite tak payah la ke ofis dulu.. jom kite berseronok". 


Aku mengangguk lalu Emy mengajak aku pergi ke apartmentnye.. tiba di apartmentnye, Emy berkata..


"Boss, maaf ye.. tunggu sekejap di sini.. saya nak ke bilik tidur untuk tukar pakaian.. agak panas kan hari ni". 


"Baiklah!" sahutku dengan gembira dan fikiranku ligat memikirkan bende negatif!


Emy masuk ke bilik tidurnya.. kira2 10 minit kemudian...


Emy keluar membawa kek besday diiringi isteri dan anak2 ku serta rakan2 kerjaku sambil menyanyikan lagu Happy Birthday kepadaku..


Dan aku!! duduk TERPAKU di atas sofa dengan telanjang bulat tanpa sehelai benangpun di badanku! x_x 


p/s : aku tak ingat mane aku dapat cerite ni.. ;p


HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment