♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Wednesday, March 9, 2011

Ini pertama kali la! -.-"

Selepas 21 tahun 6 bulan aku dilahirkan.. ini memang yang pertama kali aku dapat atasi ketakutan aku ni.. mane aku dapat entah semangat ni.. kekuatan yang luar biase.. amende aku merepek ni? ok.. sebenarnye.. aku nak cite pasal pengalaman aku.. yang pertama kali nye.. menderma DARAH.. ok! darah ye.. bende yang aku fobia sebenarnye.. aku memang sangat2 takut dengan darah.. aku sendiri tak tahu macam mane aku boleh jadi berani.. weird! 


Hari ni kat kampus aku ade buat derma darah.. kitorang sume dah tahu lame.. sejak tahu tu.. aku dah over excited dah.. asyik dok cakap nak derma darah je.. ingatkan esok tapi hari ni (pretend korang bace ni bertarikh 8 mac 2011).. wah! terkejut plus excited.. berkobar2 pulak aku ni..


Abes je presentation.. aku dengan beberape ketul kawan aku turun la kat audotarium (betui ke aku eja ni?).. aku ni orang ketiga beb yang derma darah.. wah! jelas kebanggaan disitu.. ;p


Mule2 tu kene isi form.. pastu timbang berat.. *aku dah berat. =.="* .. amek jenis darah pulak, test tekanan darah, dan terus pi baring kat kerusi derma.. uisshhh! berderau siot darah ni.. bersepah-sepah darah ni lari dalam badan aku sebab tak mau didermakan.. -.-


Bile nurse cucuk jarum je (for sure la aku tak tengok kan) tak rase sakit pun.. bukan berlagak tapi sungguh.. memang tak sakit.. then tetibe darah tengah pam.. rileks je aku.. kene la berlagak cool kan.. hilang fobia aku mase tu..


dapat sijil.. ;p
my blood type.. :)

antara penderma terawal.. dan aku yang terawal di antara diorang.. :)
excited.. excited.. 
darah tu! *pengsan jap* -.-

itu! urghhh.. *pengsan lagi* -.-

ape ni? *pengsan lame sikit la* +.+

haha! muke seram diorang.. 
aku punye? simpan la beb.. ;p

ini pasal la kitorang sume takot nak tengok.. -.-"
gedebuk! *pengsan lame lagi ni!*

muke lega! yahooooo..

Pasni kalau diizinkanNya.. aku nak menderma lagi.. seronok la.. tapi syukran.. lepas darah aku kene amek tu.. aku takde pening2, mabuk, dan segala bagai lagi tu..  dan juga.. naseb baek aku tak pengsan.. terime kaseh kawan2 yang bagi semangat (iye ke.?) dan nurse2 serta kakitangan hospital yang terlibat.. 

Jom kawan2! kite menderma pada yang memerlukan.. :)

HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment