♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Saturday, March 26, 2011

SPM.. memory lame berulang kembali

Agak lewat untuk update story ni. tapi ade aku kesah.. pedulik! dah selesai pun kegugupan diorang yang kene amek result spm hari tu.. CONGRATULATION for those yang cemerlang, gemilang, terbilang, dibilang2.. hebat2 juga adek2 aku ni kan.. makin lame makin pandai pulok.. tapi jangan la duk pandai ilmu tapi akhlak tak pandai2 nak didik pulak.. 


Bile tengok paper je.. ade macam2 ragam.. yang nangis gumbira, nanges sedih, ketawe dan macam2 lagi lah.. ade yang pi amek sendiri.. ade yang parents temankan.. kiut2 je..


Ahli keluarga aku yang amek exam ni tak ramai.. ok! yang sebenarnye aku tak tahu pun bape ramai ahli2 keluarga aku yang amek.. -.-".. 

Yang aku tahu sorang jela kan sebab die yang aku kire rapat dengan aku.. she's got amazing result jugak.. tahniah sis! nak glemerkan name ko.. NUR IZYAN JAMIL.. :]
Tak lupe jugak pada adek2 housemate aku.. result diorang pun gempak2 jugak.. tahniah lagi.. NUR DIYANA ISMAIL dan NUR ANISAH OTHMAN.. :]

yana
anis

Pada adek2 yang laen.. tahniah jugak.. seronok rasenye kan bile dapat tengok muke parents kite yang seronok bebeno bile tengok result kite tu.. tetibe teringat zaman amek result spm aku dulu.. ;p


Dulu aku ni teramat lah degil dan nakal zaman sekolah.. time kelas, aku suke beno ponteng.. kalau tak ponteng kelas.. aku ponteng sekolah teros.. haha.. keji tol perangai time tu.. tapi time exam tengah tahun aku tak pernah miss lah.. pasti amek.. sungguh2 ni sebab nak kene lulus.. tapi bile kuar result.. subhanallah! bankrup.. lintang pukang..


Pulak kan.. mase tu aku sekolah teknik.. amek jurusan KEJURUTERAAN AWAM.. mak aih! susah beb.. ade subjek add math, fizik, kimia yang entah ape2 je aku merapu bile jawab exam.. sebab aku tak suke subjek ni.. tambah pulak suke ponteng kan.. 


Bab subjek kejuruteraan toksah cakap lah.. entah ape2 je.. ade lukis2 pulak.. tapi aku paling expert BM lah.. bukan nak berlagak.. tapi memang betol pun.. aku sendiri musykil.. total sume subjek jadi 11 subjek.. >.<


Yang paling terharu.. mase aku exam SPM tu lah.. pergi balek ibu aku anto.. bayangkan.. pagi ade exam kul 9-11 pastu kul 2 ptg ade exam lg.. tapi pukul 11 pg tu ibu aku amek balek uma dulu then kul 1 lebih anto balek pi sekolah.. lebih kurang setengah jam jugak lah kalau ulang alik dari sekolah  ke umah.. terharu la weyh!! terime kaseh ibu.. 


DAN!! mase ditunggu2 telah tiba.. chewah! mase amek result.. tak nak macam berderau pulak darah aku kan.. dalam otak duk pikir.. ape kabo lah subjek2 yang aku tak pernah lulus tu.. makin ranap ke? rase macam tak nak pi je.. tapi aku berlagak cool lah.. pi jugak..


Mase sampai sekolah tu.. aku malu giler dengan cekgu2 ni.. yela.. aku kan hyper laen macam.. degil beno.. kot tak lulus spm.. malu lah kan.. dengan eksyen nye aku pi la kat kelas aku.. cekgu kelas aku mase kat teknik ensem weyh! cekgu herman.. tapi dah kawen pulak.. 


Dapat je result tu.. dengan lafaz bismilah.. aku tengok.. macam nak jerit je time tu.. sume subjek lulus beb!! walaupun tak gempak mane kan.. tapi 3 subjek yang aku tak pernah lulus tu.. boleh lulus.. siyes excited giler.. lepas jumpe sume cekgu2 dengan kengkawan lame.. aku blah la balek kan..


Jumpe ibu buat muke sedih je.. kene berlakon beb.. lepas ibu tengok je, harus lah die suke.. berkat doa ibu dengan ayah jugak.. tak sia2 manje2 dengan ibu dulu.. berhantar mase exam.. syukran..


Pada semue kengkawan yang pernah sekolah dengan aku pastu berhadapan pulak dengan attitude aku yang keji dulu tu.. aku mintak mangap la ye.. kite tak lari kan dari membuat kesilapan yang mematangkan kite.. so past is past and let's start a new chapter.. 


Jadi adek2 sume.. jangan sedih kalau result tak gempak mane.. tu tolak dengan korang yang takde effort mase amek exam dulu ok.. lepas ni cepat2 lah mohon untuk sambung belajo.. jangan stop belajo pulak.. dan yang pasti jangan duk gatal nak nikah pastu tak mau dah belajo.. rugi lah.. ade peluang belajo tapi taknak.. 


p/s : maaf kalau entry ni agak merepek kerepek meraban.. x]


HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment