♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Monday, May 30, 2011

Eyh budak ni. dah la ngongak. pelat pulak tu. naseb baek comel.

hari ni aku terjumpe sorang budak comel ni mase skip keje. aku ade appointment kat hospital. bukan suke2 nak skip keje. berbalik pade cite. jadi aku jumpe budak ni kat hospital kluang lah kan. aku tengok budak ni macam penat je.. muke pun nampak cuak je.. pastu berkerut2 pulak tu.. maybe tengah duk pikir bebukan lah kot.

aku agak mungkin ade ahli keluarga die masuk spital ni kot. or mugkin die ade penyakit barah otak tahap kronik kot. haishh! tetibe aku nampak die masuk bahagian pergigian pulak. laaaa nak check gigi kot budak nih. aku ngade2 sikit. duk follow je die sebab die cute sangat.

pastu name die kene panggil. die pun masuk lah bilik surgeri tu kan.. 5 minit pastu die kua pulak dengan muke blur2 sikit. pelik aku tengok. dalam 10 minit camto lah kot name die kene panggil lagi. die pun masuk lah kan. aku pun tunggu lagi sampai die keluar..

bile die kuar tu muke die jadi beso sebelah. sah! budak ni mesti cabut gigi ni.. haha.. makin cute pulak muke die time tu. kesian siot. sebab curios sangat. aku pun tanyelah die dengan macam soalan ala2 interview retiss.

then naseb baek die nak cite. biase retiss suke jawab no komen je kan.. agak pelat2 jugak sebab mulut kene sumbat kapas.. die cakap die datang spital tu sorang2. die orang pertama datang mase kul 2 tu.. 

aku tanye lagi. ape rase masuk dalam tu. cecite cecite.

die pun cakap mase mule2 masuk tu doktor enjet gusi die kasi kebas giler. urghh! boleh tahan sakit jugak mase kene bius tu.. mase tu die dah tak rase ade bibir.. bayangkan nak kumuh pun air melilih2 kua mulut. tak boleh kumuh langsung.. pastu doktor suruh tunggu kat luar sampai kebas betol2 meresap kat gusi lah kan.

bile die masuk lagi sekali tu. doktor pun test2 cucuk gusi die.. tak rase langsung jarum. rileks je.. yela dah kebas giler kan. pastu doktor pun cabut lah gigi die. doktor duk umpil sane umpil sini pastu baru tarik gigi dengan bersungguh2.. risau jugak die mase tu sebab takut gigi ni pecah pulak kan.. tapi selamat jugak ditarik kuar.

bukan sikit die cabut tu. sekali 4 gigi die cabut.. mak aih. atas 2 bawah 2.. giler ke hape.. muke dah comel tetibe gigi pulak takde kan. sampai 4 batang pulak tu.. mase tengah cite ni bibir die kebas lagi.. die rase bibir die macam bibir angelina jolie pulak padahal aku tengok biase je. takde rupe langsung angelina jolie.. tapi aku ye kan jugak lah kan.. 

lepas budak ni bayo harga cabut gigi tu, die terus nak blah. nak pi keje katenye. terase aku tetibe.. hadoi.. gigi dah ngongak, cakap dah pelat pun nak pi keje jugak.. bagus seyh.. 

sebelum tu aku tanye die. nape cabut gigi banyak2 ni? die cakap saje nak sedekah gigi. tapi yang peliknye die bawak balek sume gigi tu.. kate nak sedekah.. pastu aku pun blah jugak ah sebab appointment dah setel. dah lame2 dalam kete tu baru aku perasan. budak tu sebenarnye aku lah.. haha! sangat kiut kan.. :p

kang aku cite lagi nape aku bawak balek gigi2 tu okeyh.. 

HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment