♥♥Selamat Datang Ke Ruang Cerita Saya. Selamat Membaca♥♥

Sunday, May 15, 2011

Kini ku dalam dilema selepas final exam.

okay, ye! aku sekarang ni dalam dilema kejap sama ada nak tolak atau terime pinangan anak tan sri tu. ataupun terime tawaran jadi bff paris hilton.. or patut ke aku terime je tawaran untuk jadi anak angkat brangelina tu..

haktuihh! jadah ko piza.. merepek belake.. takde maknenye dilema2 ko tu.. yang sebetolnye aku tengah dilema untuk memiliki kenderaan.. maklum lah sekarang ni aku belajo lagi kan.. duduk pulak nun jauh beberapa batu yang aku tak sempat nak kire lagi tu.. tambah pulak sekarang ni dah kene halau keluar hostel sebab bil api air melambung-lambung tingginye.. -.-"

masuk tahun 3 ni.. coppp!! tahun 3 lah beb.. setahun je lagi nak abes belajo ni.. ok, sambung balek. aku dah kene duk uma sewa.. alahai, lemau tol aku kalau duk uma sewa ni.. yelah, sume nak kene bayo sendiri dah. api, air, sewa, makan.. tanggungan sendiri and of course lah backup BUYA(ibu ayah) amat diperlukan.. xP

berbalik pada cite dilema aku ni.. aku sekarang ni tengah tak tahu atau dalam kata yang lebih mudah kompius nak pilih kenderaan ape.. aha! di sini aku nak bagitahu yang aku cume perlukan motosikal je sebab harga minyak pun melambung-lambung kan.. so, simpan hasrat nak pakai kete buat mase ni.. 

gune moto lagi simple kot. senang nak cilok2 kalau jem, nak merempit pun senang kalau dah terlambat pi kelas, minyak save sikit lah kan, dan senang nak cari parking kalau pi bando time2 sesak kan.. masalahnye kene hujan jelah kan.. -.-"

so, dilemanye aku tak tahu nak pilih jenis moto yang sesuai.. banyak choice tapi bile tanye opinion orang.. semua cakap sukahati ko lah.. hadoi! aku tanye opinion la weyh.. at least ko bagi la jawapan 10 patah perkataan.. aku nak pick ke tak opinion ko tu laen cite lah.. haishhh,

tapi naseb baek ade beberapa ketul manusia yang sudi bagi opinion yang lebih dari 10 patah perkataan sampai aku kene tulis dalam buku latihan sebab nanti tak hengat.. ngeeeee~

ni aku bagi beberapa jenis moto pilihan..
 
YAMAHA 135LC


YAMAHA EGO LC / HONDA ICON


 HONDA EX5 

ni sume antara pilihan jenis moto yang berkenan di hati.. kalau boleh moto ni biolah boleh pakai lame kan. aku sebenarnye taknak pun moto scooter ni. tapi oleh kerana membe aku yang rekemen sebab die kate aku ni hardcore.. so kene naek moto scooter supaya nampak ayu lah kononnye. jadah ko! tak rempit lah nanti kalau dah lambat pi kelas.. boleh sambung tido atas moto nanti.. paling tak blah adek aku cakap aku sesuai bawak moto scooter sebab aku ni pemalas.. kuang masin cengkodok masam punye adek!

kesimpulannye. aku kene lah tiap2 kali solat tu berdoa supaya dipertemukan aku dengan jodoh moto yang sesuai.. chewahh! poooodah!

tapi paling penting.. aku kene berdoa supaya hati bonda kesayanganku tu dilembutkan.. al-maklumlah.. die sponsor aku kot untuk beli moto ni. haha! siyes poyo siot! :]

jadi! agak2 nye.. moto ape sesuai untuk aku?
HAVE A NICE DAY ^_^

No comments:

Post a Comment